Tuesday, August 24, 2010

2

angin meniup perlahan.terasa nyaman seketika.nyaman hati dan perasaan sama seperti nyaman di waktu ini.hilang segala sesak di dada.masalah semua bagai terbang melayang mengikut angin yang membuai lembut.mata maya dipejam.tangannya kaku memeluk tubuh.sudah 5bulan kak lin melangsungkan perkahwinan.bahagia sungguh mereka di matanya.eyman?bukan miliknya lagi.segala email,atau apa sahaja yang boleh mengaitkan dirinya dengan lelaki itu dibuang jauh ke pelusuk mana.biarlah.biarlah antara cupcake dan hot cofee menjadi sejarah silam.mungkin kalau hendak diikutkan lagu newboyz zaman dulu sejarah mungkin berulang.tapi kini,dia pasti,sejarah ini tidak mungkin berulang lagi.teringat lagi maya ketika kali pertama dia,si cupcake menerima gambar si jejaka hot coffee.itupun setelah 5bulan mereka menjadi rakan siber.memang kacak.memang mantap!memang jejaka idaman malaya.untuknya.hati terasa kerdil memikirkan diri yang serba kekurangan.

<hot coffee> tu gambar saya masa kawen kakak sedara minggu lepas.hehe.entahla,tbe2je rasa nak bg awk tgk.so,awk skang buat apeje?
<cupcake> oh.nice pic.hehe.sory,saya xde gambar nak bg.
<cupcake> em skung tgh bz la buat eseiman.banyak.malas betol.bukan cam awk.dah keje.xpyh pir pasal eseimanla.apela.boring!
<hot coffee> eh,pasal gambar,dunworry.sy sje bg gmbr sy.xkisah pon kalau awk xbg gmbr awk balik.
<hot coffee> time blaja la besh.xpayah penat pkir cam dah keje.siyes.dah keje,ur life will totally different dgn time awk tgh study.trust me.nanti awk akn rase.that time,msti awk teringat balik ckp sy ni.

maya meraup muka.memang teringat.sibuk betul bila dah kerja.tiada masa lagi untuk berfoya-foya dengan kawan-kawan macam dulu.tiada masa nak tiba-tiba keluar shopping pukul 8 malam.segalanya berubah.masing-masing sibuk.masing-masing tengah bertarung memenuhi impian yang makin hampir untuk menjadi kenyataan.dan sekarang,si jejaka hot coffee sudah jadi abang iparnya.mahu tak mahu,hati perlu disorok bersendirian seketika.biar mulut dan minda mengawal segalanya.
*******
" sya,kau dah delete ym kau ke?"
"apesalnye pulak lagi kau ni nisa?macam-macam hal la kau ni" berkerut muka maya mengamati fail di tangan.telefon bimbit di telinga masih kemas dikepit oleh bahu." aku tengah buzy ni nisah.kenapa sekarang jugak nak callnye pon.setakat nak tanya pasal ym je pon.tak boleh tunggu malam-malamke?"
"aku tanya je.bukan call semata nak tanya pasal ym.nak ajak kau keluar.harinikan birthday aku.tak de sape nak teman aku pegi makan.kawan baik sendiri pun buzy semedang.sampai besday member sendiri pon dia tak ingat.maybe aku je kot anggap dia bestfriend aku kot.ko tak rasa ke apa aku rasa sya?"
maya kaku tidak bergerak.oh my God!please help me.hari ni berapa hari bulan?dah 7 haribulan 7 ke?mampus!" sorry nisa.aku tak lupa la..jusy busy sket.baru je ingat nak call kau time rehat nanti.tengok-tengok kau dah call aku dulu.okey-okey.aku blanja kau makan harini okey?neway.hepy tua dear.love u so much!".hati maya berdegup kencang.penat menahan suara supaya tersorok rasa bimbang yang meronta keluar.memang dia sangat terlupa.dan memang dia sangat hebat dalam berdrama swasta.masih membela diri yang sememangnya confirm memang bersalah.suara nisah masih sunyi di talian.
"nisa,okey.aku mengaku.aku memang lupa okey.aku busy sangat dua tiga menjak ni.aku tak sengaja.please forgive me.aku janji aku tak buat lagi.aku blanja kau makan okey.juzt say whatever you want.aku janji aku belikan.i am really sorry my dear"
"that's it.susah sangatke kau nak mengaku yang kau memang lupa ha sya?ni lagi nak berlakon konon.pirah mabuk.okey,malamni kita jumpa okey.aku sebenarnya dah ada janji lauch nanti.thanks honey.petang nanti aku call lagi.okey?love you.daa".
talian terputus.okey,aku kena lagi dengan nisa.taik kucing punya minah.but then,its really my fault.so,juzt terimala the consequences.




"adik,hujung mingguni datang umah kak lin ye.kak lin ade buat masak-masak sikit.mama dengan abah pun datang.ada benda kak lin nak bagitahu."
"oh.okey.nanti adik datang".talian dimatikan.bukan  tak mahu bersembang dengan kakaknya itu,tapi penat kerja tak hilang lagi.badannya terasa lesu.teringat malam semalam dia terpaksa menggagahkan diri belanja nisa makan sebab lupa hari lahir nisa.kalau ikutkan hati,memang dia mahu balik ke rumah dan tidur selena-lenanya.
panggilan kak lin tadi mengganggu fikirannya.rajin pulak kak lin nak buat masak-masak.dia tu kan pensyarah terbuzy di dunia.ada apa-apa masalah ke dengan eyman.ops!abang eyman.ah!whatever.biarlah.nanti datangjela.paling-paling koman dapat makan free.tak payah keluar duit or penat-penat nak masak.kak lin masak dahla sedap.hehe.ke birthday kak lin ye minggu depan?rasanya tak.ape-apejelah.kita tunggu dan lihat.hopefully dia nak erita benda yang sedap telinga untuk didengar.bukan panas hati untuk ditahan.mata dah mengantuk.esok nak kerja.nyte maya.

No comments:

Post a Comment